Westerzeedijk

44317 keer bekeken

Honden los in Westerzeedijk

Aan de Westzeedijk in Harlingen is sinds 1997 een recreatiestrand dat is ontstaan toen het kanaal werd verdiept voor de zoutindustrie. Het is een mooi strandje met uitzicht op de haven en de Waddenzee (dus zout water).Tussen 1 september en 1 mei mogen honden hier los om lekker te rennen, zwemmer en ravotten. Na 1 mei zijn honden wel toegestaan, maar dan moeten ze aan de lijn.

Parkeren kan (gratis) op de grote parkeerplaats aan de Westerzeedijk. In de (winter)weekenden kan je bij strandpaviljoen ’t Zilt terecht voor een hapje en/of een drankje.

Met dank aan Ageeth Verlaan en Nikki Iedema voor de foto’s.

Gemiddelde beoordeling

Jacqueline – Westerzeedijk

14 maart 2025

Leuk stukje strand om de hond even uit te laten als je Harlingen bezoekt, frisse zeelucht! Strandtent Zilt is een fijne plek.

Paul – Westerzeedijk

7 september 2024

Veel te klein strandje. Totaal ongeschikt als hondenstrand en zelfs gevaarlijk. Onze golden retriever wilde het water in rennen, maar liep vast in de inktzwarte stinkmodder, waar we haar uit moesten trekken. Daarbij gingen we zelf ook bijna tot de knieën in de prut en een paar schoenen verpest. Kan me niet voorstellen dat badgasten hier te water gaan. Wij komen hier nooit meer.

Martijn – Westerzeedijk

14 september 2014

Het woord strand mag het eigenlijk niet hebben. Voor een stel flinke honden is het er aan de kleine kant. Al met al een tegenvaller als je denkt met je honden een leuk stukje langs de waterlijn te kunnen lopen. Voor ons niet weer!

Weimie – Westerzeedijk

22 juni 2014

Mooi plekje om met de honden te ravotten. Ook restaurant Zilt is gastvrij voor honden en hun baasjes. Top plekje.

Anderen bekeken ook